ja mialem caly bak zalany i do tego dostalem szampana (na droge hehe), uzywane auto
[O2] Odbiór nowej Octavii - na co zwrócić uwagę?
Zwiń
X
-
Sprawdź następujące sprawy
#1 Lakier - auta po myjni są nakładane tonami pasty polerskiej - dopiero po drugim umyciu zoabczysz rysy
#2 Grubość lakieru - mojemy znajomemu drzwi w ASO podmienili
#3 Sprawdź to bardzo ważne - jak jest zakodowany przegląd czy QG0 - co 15 000 lub co rok czy QG1 - long life
#4 Sprawdź datę w książce serwisowej wydania czy się zgadza, bo często wpisują do tyłu, żeby robić plany sprzedażowe na poprzedni miesiąc
#5 Zapytaj sprzedawcy albo zadzwoń czy ma wbity DGMPoszukuję chętnych na zakup gałki od Octavia II ze sklepu www.vw-shop.pl
Przy zakupie 5 sztuk jest fajny rabat.
Chętnych proszę o kontakt: [email protected]
Komentarz
-
-
Dożywotnia Gwarancja Mobilności
W momencie sprzedaży zgłaszana jest na 2 lata lub 30 000km, później dobijane jest podczas przeglądów jeżeli nie ma usterek nienaprawionych w aucie.
Taka gwarancja zapewnia hotele, zaliczki, samochody zastępcze.
Np. jak jest awaria auta to dzwoni się pod DGM i holowanie jest za darmo i wtedy jest auto zastępcze z salonu albo dostarczają
Poczytaj o szczegółach to bardzo fajne rozwiązanie, także dla tych co nie mają gwarancji, a serwisują w ASO
Mój ojciec miał taki problem i znalazł taką stronę www.sliz.pl co odzyskała pieniądze za holowanie 1800 złPoszukuję chętnych na zakup gałki od Octavia II ze sklepu www.vw-shop.pl
Przy zakupie 5 sztuk jest fajny rabat.
Chętnych proszę o kontakt: [email protected]
Komentarz
-
-
Auta zalane są do pełna, ale cieszy to nie kupującego a kierowcę TIR-a, który ciągnie lawetę. Kiedyś taki uratował mi życie, kiedy na autostradzie przy 200km/h zabrakło mi paliwa a do stacji było kilkanaście kilometrów. Po krótkim sygnale na CB zatrzymał się ów kierowca i mówi "bierz ile chcesz bo nie mam miejsca już żeby dalej spuścić", a miał ze 4 czy 6 baniek, które ledwo można podnieść samemu.
Nie wiem jak w Skodach, nie uogólniam że dzieje się tak zawsze, nie mówię też że każdy producent ale bardziej w formie ciekawostki.
Toyotę którą odbierałem służbową z salonu, też była pusta - zasięg 0 kmByła Octavia II Tour kombi (sprzedana)
Komentarz
-
-
OCPtaxi, to nieprawda o czym piszesz. Paliwa jest na ogół 5-10 litrów w nowym samochodzie. Pełne baki to ogromne koszty dla fabryki + zwiększenie kosztów transportu. Na pewno da się i z tego spuścić to dlatego miałeś bonusy pewnie. Nie należy też uogólniać że wszyscy kradną...
PS. Ja mialem 7 km przebieg i paliwa na 70 km.
Komentarz
-
-
Panowie jak to jest z tym odbiorem?W moim przypadku diler papiery prześle mi pocztą następnie po rejestracji odbiór i tu nasuwa mi się pytanie najpierw oglądam szkodnika po czym załatwiam formalności czy też na odwrót [nie chciałbym wyjść na upierdusa] Kolejne pytanie jakie są koszty rejestracji? czy ktoś wie ile kasują w serwisie za montaż Swinga? i ostatnie troszkę absurdalne ale już różne dziwy czytałem a mianowicie czy dają ramki do tablicBULI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BULIPanowie jak to jest z tym odbiorem?W moim przypadku diler papiery prześle mi pocztą następnie po rejestracji odbiór i tu nasuwa mi się pytanie najpierw oglądam szkodnika po czym załatwiam formalności czy też na odwrót [nie chciałbym wyjść na upierdusa] Kolejne pytanie jakie są koszty rejestracji? czy ktoś wie ile kasują w serwisie za montaż Swinga? i ostatnie troszkę absurdalne ale już różne dziwy czytałem a mianowicie czy dają ramki do tablic
Skoro więc papiery dostajesz pocztą, to pewnie musisz pojechać ileś tam kilometrów po auto z tablicami w torbie. Ciągle jeszcze jesteś klientem, a nie petentem, aż do momentu podpisania dokumentów odbioru samochodu - ASO będzie koło Ciebie chodzić i dopieszczać, żebyś wreszcie podpisał te papiery.
A o ramki się nie bój - dostaniesz w pakiecie. Jak tylko pojawisz się w innym serwisie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyjedziesz już z innymi ramkami.
[ Dodano: Pon 30 Maj, 11 22:17 ]
a tutaj masz opłaty: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=327...dura&proc=KM-1
Komentarz
-
-
Najwięcej czasu zajmowała biurokracja. Potem krótki oblook auta, instrukcja Pana Sprzedawcy n/t użytkowania auta - i wyjazd autkiem z salonu. I włąśnie ten pierwszy wyjazd z salonu i jazda do domu - to jazda próbna :-) Bo jak coś by było nie halo - zaraz byłby powrót do salonu na kołach, lub na lawecie :lol:Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71I włąśnie ten pierwszy wyjazd z salonu i jazda do domu
Zamieszczone przez Eidos71Najwięcej czasu zajmowała biurokracja
W innych wątkach masz napisane dokładnie jak odbierać auto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maclukeW innych wątkach masz napisane dokładnie jak odbierać auto
Jak będę miał chwilę to zbiorę wszystko w jedną całość. Jest nas tu teraz trochę oczekujących :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Witajcie,
niebawem odbieram moją Skodzinę. Postanowiłem, jak to mawia mój kolega, "odrobić lekcje" i przygotować wiedzę merytoryczną, nieodzowną przy odbiorze nowego samochodu. Szperając po tym i innych forach pozwoliłem sobie zebrać w całość informacje, które pomogą ocenić i potwierdzić nieskazitelną nowość auta (możliwe, że niektóre punkty będą dla wielu zabawne, ale co mi tam...). Oto one:
1. Zapytaj o rodzaj paliwa (95 czy 98 oktanów).
2. Ubezpieczenie na 1 rok czy 2 lata (utrzymanie wartości przez cały okres ubezpieczenia w przypadku kradzieży)?
3. Czas-okres gwarancji?
4. Czy auto nie jest porysowane, trójkąt, klucz do kół. Sprawdź poziom oleju i płynów.
5. Alarm (fabryczny czy dokładany przez dealera - tutaj najczęściej napotykało się problemy - fabryczny ma przycisk na słupku B - przy fotelu kierowcy, na wysokości siedziska, ponadto czujki są dyskretnie ukryte w lampce na podsufitce, a nie wystają w słupkach A).
6. Wszystkie inne opcje, które były zamawiane dodatkowo.
7. Upewnij się, że wersja wyposażenia jest tą, która przeznaczona jest na nasz rynek (dla przykładu w „Elegance” na Niemcy nie występują czujniki parkowania z przodu, a na Czechy nie występuje wielofunkcyjna kierownica) - tutaj, ze względu na dużą ilość potencjalnych opcji sugeruję ograniczyć się do sprawdzenia głównych rzeczy (najdroższe/najbardziej potrzebne).
8. Jakość lakieru (czy nie jest gdzieś zarysowany, przytarty) – miernik grubości powłoki lakieru.
9. Czy wszystkie drzwi (łącznie z bagażnikowymi) domykają się prawidłowo, czy zamek 5-tych drzwi nie jest zbyt luźny.
10. Czy reflektory nie mają nigdzie odprysków, uszkodzeń mechanicznych (na plastiku o takie coś nie trudno).
11. Jak chodzi sprzęgło i biegi.
12. Czy kierownica jest prosto przy jeździe na wprost (znane są przypadki, że trzeba było ponownie ustawiać).
13. Stan bieżnika na kołach (czy przypadkiem ktoś już moim nowym samochodem nie jeździł za ostro) i jednocześnie czy przypadkiem aluminiowe obręcze nie są gdzieś przytarte, szczególnie na rantach (niechlujne zakładanie opon), w przypadku stalowych, czy dołączone są kołpaki (oryginalne, a nie jakieś chińskie podróbki - wcześniej zapoznać się dokładnie ze zdjęciami tych, które są zakładane fabrycznie - dostępne w katalogu na stronie skoda-auto.pl), ponadto datę produkcji oraz producenta opon (czy wszystkie są jednej firmy).
14. Stan licznika i numer VIN (spisać to ostatnie - w moim przypadku było to istotne, żeby nie okazało się później, że oglądałem inne auto, bo robiłem to zanim dotarły jeszcze papiery)
15. Czy jest koło zapasowe (zamawiane jako opcja, w jakim jest stanie).
16. Czy jest obowiązkowe wyposażenie (tj. gaśnica i trójkąt - apteczka nie jest obowiązkowa, chyba że dla zawodowych kierowców).
17. Czy przednia szyba ma dobrą optykę - znane są bowiem przypadki, że z fabryki wychodzą wybrakowane egzemplarze, które deformują obraz - trzeba obejrzeć dokładnie pod różnymi kątami, przy okazji sprawdzając, czy na szybie nie ma odprysków (tzw. szkoda transportowa).
18. Pamiętać, aby przy odbiorze wziąć PIN do radia oraz zapytać się jaki olej jest zalany.
19. Sprawdzić, czy jeśli są elektryczne lusterka, to składają się i rozkładają dobrze (znane są przypadki, że „wariowały” - tzn. rozkładały się szerzej, niż to potrzebne).
20. Sprawdzić czy włącznik świateł nie jest obluzowany (znane są przypadki, że przy pierwszym włączeniu przeciwmgielnych kierowca wyciągał cały środek włącznika).
21. Stan i jakość uszczelek przy drzwiach - w starszych modelach O2 była wada fabryczna z tym związana, w nowych już nie występuje albo nie powinna. Uszczelki mogą tez wystawać za bardzo poza obrys auta, a to powoduje nieprzyjemny dźwięk przy wyższych prędkościach (taki świst).
22. Sprawdzić stan licznika i zapisać go (gdyby np. ktoś z chciał sobie „przetestować” auto i nagle z 4 km przy sprawdzaniu zrobiło się 24 przy odbiorze).
23. Sprawdzić podwozie, czy na oko nie ma problemów z zabezpieczeniem antykorozyjnym (to raczej trudne do zrealizowania na placu, ale zawsze można zerknąć pod auto, czy wszystko tam gra, czy rdza gdzieś nie występuje - szczególnie na elementach zawieszenia) - też przy nie rozdrabnianiu się można pominąć.
24. Sprawdzenie wszystkich przełączników.
25. Sprawdzić możliwie całą dostępną elektrykę (+ radio, klimatyzacja, szyby, czujniki cofania itd).
26. Sprawdzić jak zakodowany jest przegląd QG0 15k czy QG1 - 30k.
27. Sprawdź datę wydania w książce serwisowej (czy zgadza się, bo często wpisują do tyłu, żeby robić plany sprzedażowe na poprzedni miesiąc).
28. Zapytaj sprzedawcy albo zadzwoń czy ma wbity DGM (Dożywotnia Gwarancja Mobilności).
29. Sprawdź (patrząc w lusterko) czy tylna szyba jest dobrze odlana.
30. Wszelkie braki/usterki lub to co jest „nie tak” zapisuj w protokole zdawczo-odbiorczym.
31. Sprawdź, czy prawidłowo działają (rozwijają się i zwijają) pasy bezpieczeństwa. U mnie jeden szwankował (coś się zacięło - naprawili od ręki w 5 minut).
32. Sprawdź działanie wszystkich świateł (zewnątrz i wewnątrz).
33. Sprawdź czy roleta bagażnika zwija się prawidłowo (dot. combi).
34. Sprawdź działanie gniazd 12V.
35. ...
Jeśli masz czas, jedź po odbiór samochodu z kolegą, bratem etc.. Oni na spokojnie, bez emocji będą w stanie dostrzec to czego Ty nie zobaczysz lub nie będziesz w stanie zobaczyć. Najlepiej spisują się kobiety – dojrzą każdą skazę czy otarcie na tapicerce i plastikach wnętrza.
Ponieważ będzie to moje pierwsze nowe auto, zastanawiałem się jak wygląda procedura rejestracji. Udało mi się ustalić jedynie tyle, że sprzedawca przekaż mi wszelkie niezbędne dokumenty do rejestracji, czyli:
-fakturę,
-książkę pojazdu,
-potwierdzenie/oświadczenie o uregulowaniu akcyzy,
-dokument potwierdzający homologację...
Zatem o ile dobrze sobie to ułożyłem, po otrzymaniu informacji od dealera i wiedząc o tym, że auto jest już fizycznie na miejscu, udaję się do salonu po ww. papiery. Z tymi dokumentami udaję się do wydziału komunikacji (rezerwując - o ile to możliwe - kolejkę), gdzie po przebyciu procedury rejestracyjnej powinienem otrzymać tablice i dowód (tzw. miękki). Z tym wszystkim udaję się do salonu po odbiór auta. Czy coś pominąłem/źle zrozumiałem? :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dioda83Zapytaj o rodzaj paliwa (95 czy 98 oktanów).
Zamieszczone przez dioda83Udało mi się ustalić jedynie tyle, że sprzedawca przekaż mi wszelkie niezbędne dokumenty do rejestracji, czyli:
-fakturę,
-książkę pojazdu,
-potwierdzenie/oświadczenie o uregulowaniu akcyzy,
-dokument potwierdzający homologację...
-faktura zakupu,
-karta pojazdu,
-wyciąg ze św.homologacji,
-potwierdzenie opłaty akcyzy,
-poświadczenie opłaty recyklingowej wniesionej przez importera (tzw. KGO).
Wydział komunikacji może też zatrzymać Ci kartę pojazdu do czasu wydania stałego dow. rej. jak oni mi to tłumaczyli - "do uzupełnienia w niej danych/wpisów".
Jeżeli montowali Ci LPG to przy odbiorze twardego dow. rej. (to po upływie ok. 1-4tyg). potrzebować będziesz:
-wypełnionego wniosku o wpis do dowodu rej. LPG (u urzędzie są gotowe druki),
-faktury z montażu/zakupu instalki LPG,
-św.homologacji LPG wystawionego przez Landi Renzo Polska.
I jedna rada ode mnie: MASZ RACJĘ- SPRAWDZAJ WSZYSTKO W Skodziance CO TYLKO DASZ RADĘ I NIE DAJ SOBIE WMÓWIĆ KOMUKOLWIEK ŻE TO "WIEŚ"!!! To jest Twój samochód za ciężko przez Ciebie zarobione pieniądze i masz do tego prawo!
Pamiętaj też że jeżeli okaże się że odbierzesz samochód, a w nim dajmy na ten przykład będzie gdzie w podwoziu poważne zarysowanie i wrócisz do salonu z reklamacją po upływie jakiegoś czasu, to Ci będą wmawiać, że to ty gdzieś zawadziłeś! Nie daj się! Sprzedawcy wcale nie są tacy "idealni"!Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
dioda83,
31. Sprawdź, czy prawidłowo działają (rozwijają się i zwijają) pasy bezpieczeństwa.
U mnie jeden szwankował (coś się zacięło - naprawili od ręki w 5 minut).
mkania777,
ma w pełni rację. Ja pojechałem po odbiór z dwoma kartkami A4 z wypisanymi wszystkimi punktami (też wziąłem z forum) i spokojnie sprawdzałem wszystko odkreślając każdy punkt. Sprzedawca chętnie mi w tym pomagał i nawet się cieszył, bo o niektórych punktach nawet nie wiedział .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dioda8327. Sprawdź datę wydania w książce serwisowej (czy zgadza się, bo często wpisują do tyłu, żeby robić plany sprzedażowe na poprzedni miesiąc).
Sprzedawca już jakiś czas temu mówił, że sprawę chciałby zamknąć do końca stycznia. Sprawa toczy się trochę dłużej niż zwykle, bo to kredyt.
Umówiliśmy się na spokojnie na czwartek, ale po moim dopytaniu się wyszło na to, że data w książce będzie 31.01.
Jaki to będzie miało wpływ? Upierać się przy dobrej dacie, albo po prostu odbierać jutro ( tu nie wiem, czy wszystko zdąrzą zrobić ) ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777Do rejestracji będzie Ci potrzebne:
-faktura zakupu,
-karta pojazdu,
-wyciąg ze św.homologacji,
-potwierdzenie opłaty akcyzy,
-poświadczenie opłaty recyklingowej wniesionej przez importera (tzw. KGO).Kondziu
OCP
Komentarz
-
-
Tak.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pandzikdioda83, Nie stresuj sie tak. jakby co to masz gw.
Zamieszczone przez mkania777Zamieszczone przez dioda83Zapytaj o rodzaj paliwa (95 czy 98 oktanów).
Zamieszczone przez dioda83Udało mi się ustalić jedynie tyle, że sprzedawca przekaż mi wszelkie niezbędne dokumenty do rejestracji, czyli:
-fakturę,
-książkę pojazdu,
-potwierdzenie/oświadczenie o uregulowaniu akcyzy,
-dokument potwierdzający homologację...
-faktura zakupu,
-karta pojazdu,
-wyciąg ze św.homologacji,
-potwierdzenie opłaty akcyzy,
-poświadczenie opłaty recyklingowej wniesionej przez importera (tzw. KGO).
Wydział komunikacji może też zatrzymać Ci kartę pojazdu do czasu wydania stałego dow. rej. jak oni mi to tłumaczyli - "do uzupełnienia w niej danych/wpisów".
Jeżeli montowali Ci LPG to przy odbiorze twardego dow. rej. (to po upływie ok. 1-4tyg). potrzebować będziesz:
-wypełnionego wniosku o wpis do dowodu rej. LPG (u urzędzie są gotowe druki),
-faktury z montażu/zakupu instalki LPG,
-św.homologacji LPG wystawionego przez Landi Renzo Polska.
I jedna rada ode mnie: MASZ RACJĘ- SPRAWDZAJ WSZYSTKO W Skodziance CO TYLKO DASZ RADĘ I NIE DAJ SOBIE WMÓWIĆ KOMUKOLWIEK ŻE TO "WIEŚ"!!! To jest Twój samochód za ciężko przez Ciebie zarobione pieniądze i masz do tego prawo!
Pamiętaj też że jeżeli okaże się że odbierzesz samochód, a w nim dajmy na ten przykład będzie gdzie w podwoziu poważne zarysowanie i wrócisz do salonu z reklamacją po upływie jakiegoś czasu, to Ci będą wmawiać, że to ty gdzieś zawadziłeś! Nie daj się! Sprzedawcy wcale nie są tacy "idealni"!
Zamieszczone przez Borsuk2dioda83,
31. Sprawdź, czy prawidłowo działają (rozwijają się i zwijają) pasy bezpieczeństwa.
U mnie jeden szwankował (coś się zacięło - naprawili od ręki w 5 minut).
mkania777,
ma w pełni rację. Ja pojechałem po odbiór z dwoma kartkami A4 z wypisanymi wszystkimi punktami (też wziąłem z forum) i spokojnie sprawdzałem wszystko odkreślając każdy punkt. Sprzedawca chętnie mi w tym pomagał i nawet się cieszył, bo o niektórych punktach nawet nie wiedział .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dioda83Póki co nie mam powodów do stresu i oby nie było takowych. Wiesz ja na pieniądzach nie sypiam, a jak powszechnie wiadomo, po odbiorze i wyjeździe z salonu dotąd życzliwy Pan sprzedawca, nagle ma nas w miejscu gdzie kończy się szlachetna część kręgosłupa... :P zatem wolę autko dokładnie obejrzeć, na emocje przyjdzie czas.
Dla mnie to jakaś paranoja. Kto sprawdzał uszczelki przy drzwiach, wszystkie przełączniki, czy też podwozie??? :lol:
A to mnie rozwaliło na maksa : "29. Sprawdź (patrząc w lusterko) czy tylna szyba jest dobrze odlana. ".
No i ten protokół Z-O. :roll:
Komentarz
-
Komentarz